Hem Information Områden Gåvor Butik Nätverk Syfte Historik Medlemssidan Styrelse Stiftelse

Nyheter från Radiomuseet
nr 46 2012-11-01
Den unika radiosändaren som splittrades
Kampen för sölvesborg MV går vidare
Radiomuseet på äldreveckan i Lunby
Geocache och Radio

endast för medlemmar

Andra nummer av nyhetsbrevet

Geocache och radio

Många geocahar ligger nära radiostationer eller historiska radiostationer eftersom dessa ofta är eller var spektakulära installationer. Om man går in på websiten Geocaching.com och skaffar ett kostnadsfritt konto samt söker på namn ur tabellen nedan får man GPS-koordinater till en plats där man kan studera aktiva eller historiska radioverksamheter. Om man inte känner för geocachingsporten kan man bara besöka platsen utan att leta upp cachen, som vanligtvis ligger gömd inom mindre än 100 m från radiostationen.

Jag har sammanställt en början till en lista med radiorelaterade cachar i västsverige och tar gärna emot tips på fler. Som synes är Radiomuseet en mycket populär cache både ifråga om besök och favoritpoäng.

Här är den osorterade listan som den ser ut idag:

Radiorelaterade cachar i Västsverige (2012-10-22):

Lennart Nilsson (geocachingalias: hetta)